Här hittar du information om föreningen.

Brf Stentrasten 1 äger fastigheten som har adress Hantverksgatan 19, 572 57 Oskarshamn. Fastigheten innehåller 45 stycken bostadsrätter med adress Hantverksgatan 19 A-E. Ägare till föreningen är bostadsrättsinnehavarna. Föreningen förfogar endast över de ekonomiska medel som bostadsrättsinnehavarna betalar via sina månadsavgifter.

Föreningen har en valberedning som består av två personer, vars uppgift är att på medlemmarnas uppdrag ta fram förslag på styrelseledamöter till föreningens årsmöte. Styrelsen väljs av medlemmarna på årsmötet som brukar genomföras i maj varje år. Styrelsens sammansättning består för närvarande av ordförande, kassör, sekreterare, två ledamöter och en styrelsesuppleant.

Större åtgärder som genomförts under senare tid och som har inneburit att statusen på fastigheten har höjts betydligt.

2010 byttes samtliga fönster och balkongdörrar ut mot moderna energieffektiva fönster.

2010 byttes värmepump och oljeeldade pannor ut mot fjärrvärme.

2010 installerades Telias telefon, TV och bredband enligt ett kollektivt avtal med Telia.

2013 installerades nya vattenledningar i hela fastigheten, förutom i delar av källaren, där rören bytts ut tidigare.

2013 utfördes relining av samtliga avloppsledningar från lägenheterna och ner till stamledningen i källaren.

2014 isolerades fastighetens vindsutrymmen.

2014 installerades en ny vattenledning för inkommande vatten mellan gatan och fastigheten.

2014 beslutades vid en Extra Föreningsstämma att befintliga balkonger ska bytas ut mot nya inglasade balkonger under 2015. Nya balkonger upphandlades från Balco AB i Växjö och arbetet genomfördes under våren och sommaren 2015.

Styrelsen arbetar enligt en långsiktig plan innehållande kontinuerliga förbättringar och energieffektiviseringar som ska ge ekonomiska besparingar i framtiden.